بشقاب – پلاک روسیه سوریه آمریکا رکس تیلرسون

بشقاب – پلاک: روسیه سوریه آمریکا رکس تیلرسون مقام آمریکایی وزیر امور خارجه اخبار بین الملل

گت بلاگز اخبار اجتماعی بیانات محسن هاشمی راجع به دیدارش با قالیباف، کم کردن درخواست رشوه از سوی کارکنان

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به دیدار اخیرش با قالیباف می گوید: مدیر قبلی می تواند سوابق و انگیزه هایش را جهت اقداماتی که انجام داده، بهتر توضی

بیانات محسن هاشمی راجع به دیدارش با قالیباف، کم کردن درخواست رشوه از سوی کارکنان

بیانات محسن هاشمی راجع به دیدارش با قالیباف، کم کردن درخواست رشوه از سوی کارکنان

عبارات مهم : ایران

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به دیدار اخیرش با قالیباف می گوید: مدیر قبلی می تواند سوابق و انگیزه هایش را جهت اقداماتی که انجام داده، بهتر توضیح دهد بنابراین طبیعی ست که ما با آقای قالیباف در تماس باشیم ولی ادامه می دهد که در این دیدارها تاکنون بحثی راجع به تخلفات شهرداری نداشته است.

هاشمی با تاکید بر اینکه نجفی مجبور به استعفا شده، تاکید می کند: ما مسئولیت کارها آقای افشانی می پذیریم ولی معتقدیم که باید به ایشان وقت داده شود تا به امور مسلط شود چراکه راهی جز این وجود ندارد. وی همچنین حواشی مطرح شده است راجع به انتصابات شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران را جوسازی می داند و راجع به پایش اعضای شورای شهر می گوید: ما ۲۱ نفر هستیم و مدام درحال پایش یکدیگریم و هیچ مشکلی هم نداریم. وی با اشاره به اینکه تاکنون مجلس مشورتی با اعضای شورا راجع به تفحص از شهرداری نداشته، می گوید میزان فساد در شهرداری به علت کم کردن گردش مالی کم شده است و ادامه می دهد که پرداخت حقوق کارمندان و هزینه نگهداشت شهر منوط به استمرار ساخت و سازهاست.

بیانات محسن هاشمی راجع به دیدارش با قالیباف، کم کردن درخواست رشوه از سوی کارکنان

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی (رئیس شورای شهر) در آستانه یک سالگی شورای پنجم در دیدار از خبرگزاری کار ایران، در یک گفت وگوی تفصیلی به طیف وسیعی از سوالات پاسخ داد. او عملکرد شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را بسیار مثبت ارزیابی کرده و انتقادات مردم در حوزه شهری را با شهرداری مرتبط دانست. هرچند تاکید کرد که شورای شهر مسئولیت تمام کارها شهرداران منتخب شورای پنجم را برعهده خواهد گرفت. با این حال هاشمی هیچ توضیحی درخصوص تخلفات مدیریت شهری گذشته ارائه نداد و تنها به ذکر این توصیه اکتفا کرد که “شما از من در خصوص کارها دیگران می پرسید ولی من نیت خوان نیستم.”

متن مصاحبه ایلنا با مدیر شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به این شرح است:

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به دیدار اخیرش با قالیباف می گوید: مدیر قبلی می تواند سوابق و انگیزه هایش را جهت اقداماتی که انجام داده، بهتر توضی

ما هر لحظه با قالیباف جلسه داریم، ولی تا به حال در مورد تخلفات با ایشان صحبت نکرده ایم

آقای هاشمی شما اخیرا دیداری با آقای قالیباف درخصوص مسایل شهرداری داشته اید. شرح این دیدار چه بود؟

من بعضا ملاقات هایی با ایشان و سایر مسئولان مدیریت شهری گذشته دارم و هر وقت که سوالی پیش می آید با ایشان تماس می گیرم. اصلا در دنیا این رسم وجود دارد که مقام های قبلی تا مدت ها به عنوان مشاور در کنار مقام های بعدی در سیستم باقی می مانند. مدیر قبلی می تواند سوابق و انگیزه هایش را جهت اقداماتی که انجام داده، بهتر توضیح دهد. طبیعی است که ما هم با آقای قالیباف در تماس باشیم و به صورت حضوری یا تلفنی با ایشان دیدار کنیم.

بیانات محسن هاشمی راجع به دیدارش با قالیباف، کم کردن درخواست رشوه از سوی کارکنان

آیا در این جلسه راجع به تخلفات هم صحبت کردید؟ گویا ایشان جهت پیگیری تخلفات ابراز آمادگی کرده اند.

بحث تخلفات تاکنون مطرح نشده است.

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به دیدار اخیرش با قالیباف می گوید: مدیر قبلی می تواند سوابق و انگیزه هایش را جهت اقداماتی که انجام داده، بهتر توضی

جزییاتِ ۱۲ پرونده ی تخلفی که آقای نجفی جهت قوه قضایه فرستاده را از شهردار تازه بپرسید

آیا می توانید جزییات بیشتری در خصوص ۱۲ پرونده ای که آقای نجفی (شهردار سابق) به قوه قضائیه ارسال کرده اند، در اختیار ما قرار دهید؟

آقای نجفی ۱۲ نامه به قوه قضائیه فرستادند، ولی رونوشتی جهت شورا ارسال نکردند. بنابراین یا باید قوه قضاییه که مخاطب نامه ها بوده است و یا شهردار سابق و فعلی پایتخت کشور عزیزمان ایران که شخصیت حقوقی ارسال کننده نامه ها هستند، راجع به محتوی آن اظهارنظر کنند.

بیانات محسن هاشمی راجع به دیدارش با قالیباف، کم کردن درخواست رشوه از سوی کارکنان

نمایندگان مجلس به دنبال کلید زدن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری با محوریت شهر آفتاب هستند. شما هم در جریان هستید؟

من به صورت رسمی در جریان کارها نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عنوان نیستم و تاکنون از مجلس در خصوص عنوان تحقیق و تفحص از شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با ما صحبت و مشورت نشده است.

مجلس، گزارشی راجع به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری به ما نداده هست. شاید یک نماینده مجلس به این نتیجه برسد که در عنوان خاصی شهرداری با او همکاری نکرده هست، به همین علت از ابزار قانونی تحقیق و تفحص استفاده کرده است

نظر شورا در رابطه با تحقیق و تفحص از شهرداری ازسوی مجلس چیست؟

تحقیق و تفحص زمانی اتفاق می آفتد که شما امکان دسترسی به اطلاعات را ندارید و می خواهید سازمانی را ملزم کنید تا این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. شورای شهر جهت دریافت اطلاعات از شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران محدودیتی ندارد و شهرداری هر سوالی که از سوی شورا پرسیده شود را پاسخ داده و خواهد داد. تحقیق و تفحص جهت زمانی است که یک ارگان، اطلاعاتی را پنهان کند. شاید یک نماینده مجلس به این نتیجه برسد که در عنوان خاصی شهرداری با او همکاری نکرده هست، به همین علت از ابزار قانونی تحقیق و تفحص استفاده می کند.

شاید علت کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری این است که نمایندگان مجلس تصور می کنند که شورای شهر و شهرداری در برخورد با تخلفات مماشات کرده اند

یعنی تیم تازه مدیریت شهری با نمایندگان اصلاح طلب مجلس همکاری نمی کنند؟

گزارشی در این باره از سوی مجلس به ما داده نشده ولی فکر نمی کنم این طور باشد. البته تخلفاتی که نمایندگان مجلس به دنبال آن هستند، زیاد به دوران مدیریت شهری قبلی بازمی گردد. شاید تصور می کنند که شورای شهر و شهرداری در برخورد با تخلفات مماشات کرده و می خواهند با سرعت بیشتری آن را بررسی کنند. ولی من هنوز از نیت ارزش در خصوص تحقیق و تفحص خبر ندارم.

رئیس سابق شرکت بازرسی شهرداری تهران، همزمان منشتر شدن خبر عوض کردن رییس شرکت بازرسی اعلام کرد، قدرت هایی وجود دارند که اجازه مبارزه با فساد در شهرداری را نمی دهند. منظور ایشان چیست؟ آیا وجود این قدرت ها را تایید می کنید؟

در این مورد باید از خودشان بپرسید، نمی توانم به عنوان مدیر شورای شهر نیت خوانی کنم. سوالاتی که شما می پرسید به کارها و عملکرد دیگران مربوط می شود.

آیا این فشار می تواند به خاطرِ مقاومت بعضی صاحبان پروژه های متخلف در برابر فسادِ باشد؟ افرادی که حاضر به پرداخت جریمه تخلفاتشان از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ نشدند؟

زمانی که کمیسیون ماده ۱۰۰ حکمی را صادر می کند، دو حالت پیش می آید یا افراد با آن موافق هستند یا با آن مخالفت می کنند. یعنی اگر فردی مخالف حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ باشد، به دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد و دیوان عدالت اداری رای خود را در آن خصوص ارائه می کند. البته هنگامی که که کسی جریمه اش را پرداخت کرده، باید ساخت پروژه را متوقف کند و ماموران شهرداری باید از ادامه فعالیت ساختمان جلوگیری کنند. در این نقطه می تواند فساد رخ دهد و سازندگان با پرداخت رشوه به کارمندان محلی شهرداری ساخت و ساز را ادامه دهند.

اگر مالکی جریمه اش را پرداخت نکند، به او گواهی آخر کار نمی دهند. در بعضی موارد مالک، ساختمان را بدون آخر کار می فروشد، این مساله بسیار دامنه دار هست، این پرسش پیچیدگی های زیادی دارد. مالک در وقت واگذاری ساختمان به خریداران، اصولا ۹۰ درصد مبلغ را دریافت کرده و ۱۰ درصد را جهت وقت سند زدن باقی می گذارد. ولی هنگامی که فروشنده یا خریدار جهت سند اقدام می کنند، باید جهت دریافتِ آخر کار جریمه پرداخت کند. در نتیجه تعداد زیادی ساختمان در پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد که خریداران اعلام می کنند، مالکان برایشان سند نزده اند.

هیئت پیگیری به تخلفات کارکنان شهرداری در چه شرایطی واقع شده است است و آینده پرونده های آن چه شد؟

این هیئت دارای ۱۰ شعبه در سراسر پایتخت کشور عزیزمان ایران هست، در حال حاضر ۲۶ هزار پرونده تخلف در این هیئت ها وجود دارد که ۴۰ درصد آ نها در مرحله تجدیدنظر قرار دارد. سال ۱۳۹۶ توانستند ۸۰۰ میلیارد تومان احصا کنند. این هیات مستقر است ولی هنوز مدیر جهت آن مشخص نشده هست، اگر هم مدیر نداشته باشد دارای سرپرست است.

براساس بیانات اعضای قبلی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۳۰۰ ملک به صورت سلیقه ای به افراد متفاوت واگذار شده است که با همکاری قوه قضائیه فقط ۲۰۰ مورد بعد گرفته شده، آیا شما اطلاعات جدیدی در این خصوص دارید؟

براساس قانون شهرداری ها، اگر قرار است دارایی شهرداری به صورت ترجیحی در اختیار افرادی قرار بگیرد، باید به تصویب شورای شهر برسد. البته اگر بحث “اجاره دادن” در میان باشد، این اقدام با برگزاری مزایده و براساس آیین نامه ها صورت بگیرد، مشکلی به وجود نخواهد آمد. ولی مسئله زمانی به وجود می آید که املاک به صورت ترجیحی در اختیار فرد حقیقی یا حقوقی قرار بگیرد که این موارد براساس قانون قدیمی شهرداری ها نیاز به تصویب شورای شهر دارد.

اساسنامه های اکثر شرکت های شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به تایید وزارت کشور نرسیده و بعضا وزارت کشور اعلام می کند که اساسنامه ها غیرقانونی هستند

زمانی که شرکت املاک و مستغلات در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران تشکیل شده است هست، براساس اساسنامه اختیارات خاص ای جهت این شرکت در نظرگرفتند. البته ادعا می شود که این اساسنامه به تصویب شورای شهر رسیده هست، ولی وزارت کشور اعتقاد است اساسنامه ها باید به تایید وزارت کشور هم برسد. ولی اساسنامه اکثر شرکت های شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به تایید وزارت کشور نرسیده است و بعضا وزارت کشور اعلام می کند که اساسنامه ها غیرقانونی هستند.

برخی املاک شهرداری به عنوان “خانه ی سازمانی” در اختیارِ کارکنان شهرداری قرار گرفته هست. حدود ۳۰ درصد از این املاک در اختیار اشخاص ثالثی قرار گرفته و عمدتا کاربری فرهنگی، اجتماعی یا مذهبی دارند

در دوره گذشته ی مدیریت شهری با استناد به اساسنامه این سازمان؛ بعضی املاک واگذار شده است است و در اختیار افرادی جهت فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی قرار گرفته هست. تعدادی نیز در اختیار مدیران و کارمندان شهرداری به عنوان منزل سازمانی واقع شده است است و بخش عمده ای از این املاک بعضا در اختیار خود شهرداری هست. حدود ۳۰ درصد از این املاک در اختیار شخص ثالثی قرار گرفته که عمدتا کاربری فرهنگی،اجتماعی یا مذهبی داشته است.

به همین علت براساس مصوبه شورای شهر قرار شد همه املاک دوباره بررسی شده است تا مشخص شود، آیا در جهت کاربری مشخص شده، استفاده می شود یا خیر. اگر به آن کاربری تخصیص داده شده است ندارند باید بعد گرفته شوند. ولی من خبر دارم که تعداد زیادی از این املاک بعد گرفته شده است هست. جهت مثال فردی ملکی را جهت توزیع ارزاق به نیازمندان از شهرداری گرفته هست، ولی آن را به شخص دیگری اجاره داده و هنگامی که از او می پرسیدم آیا این ملک را اجاره دادی، پاسخ می داده که اجاره ملک را خرجِ پخش ارزاق می کرده است.

همه شهرداری هایِ مناطق موظف شدند که دوباره املاک خود را احصا کنند، ولی شورا اعتقاد است براساس قانونِ شوراها اساسنامه شرکت املاک و مستغلات صحیح نبوده و هر ملکی که به صورت ترجیحی وارد شده است باید بررسی شود ودر صلاحیت شوراست که در مورد آن تصمیم گیری شود.

شهرداری از نهادها، اشخاص حقیقی و حقوقی مطالبات قابل توجهی دارد و معمولا دارای پنج الی شش هزار میلیارد تومان چک در جریان است

شما از سازمانی حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان طلب دارید، ولی شرکت مورد نظر آن را تکذیب کرد، با توجه به بحران مالی که شهرداری با آن روبروست، آیا فکر می کنید می توانید این طلب را وصول کنید؟

موضوع در حال پیگیری است و بهتر است فعلا در موردش اظهارنظر رسانه ای نکنیم و امیدوار هستیم بتوانیم مطالبات را وصول کنیم. البته شهرداری از بقیه نهادها واشخاص حقیقی و حقوقی نیز مطالبات قابل توجهی دارد و معمولا دارای پنج الی شش هزار میلیارد تومان چک در جریان است.

آنچه باعث شده است به نظر برسد شورای پنجم، شورای خوبی نیست، رکود در فعالیت های شهرداری است

برخی انتقاد می کنند که شورای پنجم عملکرد ضعیفی داشته و نسبت به شورای چهارم کم کار هست. نظر شما چیست؟

از نظر من، شورای پنجم در ابعاد متفاوت شورای بسیار خوبی هست. نمره بالایی می گیرد و از نظر تخصص وضع خوبی دارد. آنچه باعث شده است به نظر برسد شورای پنجم، شورای خوبی نیست، رکود در فعالیت های شهرداری هست. ما نمی توانیم در بحث اجرا که حوزه شهرداری هست، دخالت کنیم.

شورا دو گونه عملکرد دارد، نوع اول لایحه هایی است که از سوی شهرداری به شورا می آید و گونه دوم طرح هایی است که از سوی خود اعضای شورا پیشنهاد می شود. اگر قرار باشد، طرح هایی که از سوی اعضا شورا مطرح می شوند، پخته شوند باید از شهرداری نظرخواهی شود. در نتیجه فعالیت ما از طریق شهرداری دیده می شود، هنگامی که شهرداری فعال نشود، این شبهه به وجود می آید که شورای شهر فعال نیست.

شورا در زمینه های متفاوت جلسه برگزار کرده و کاملا به پرسشها شهر واقف و مسلط هست. شورا می داند که اولویت هایش چه بوده و جهت همه آنها از شهرداری درخواست فعالیت کرده هست. شما از شورای شهر غیر از این چه می خواهید؟ شورا تمام تلاش خود را می کند که در چارچوب قوانین کار کرده و در عزل و راه اندازی ها دخالت نکند. البته نظرات خود را در این زمینه به شهرداری اعلام کرده است.

جلسات شورای شهر با حضور اکثریت اعضا به طور مرتب برگزار می شود، تعداد جلسات نسبت به شورای قبل زیاد هست. هر هفته دو جلسه هم اندیشی میان اعضای شورا برگزار شده است و هر هفته یک بار نیز با شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران جلسه هم اندیشی داریم. به نظر من مدیریت شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران از نظر تخصص و انسجام در شرایط و اوضاع مناسبی قرار دارد.

البته هنگامی که که شهرداران تازه می آیند، تا بخواهند بر پرسشها مسلط شده است و تصمیم بگیرند طول خواهد کشید و شهرداران سابق، اوایل مسئولیت شان، دستاورد چندانی نداشتند و به تدریج توانستند اهداف خود را عملی کنند. اگر شهرداران ما این قدرت را پیدا کنند تا سال های زیادی بمانند، این قدرت را از خود نشان داده و برنامه هایشان را کم کم نشان می دهند. باید به آقای افشانی هم وقت داده شود تا به امور مسلط شود و راهی جز این وجود ندارد.

ما مسئولیت کارها آقای افشانی می پذیریم آیا که ایشان را ما گزینش کردیم

مردم عملکرد شهرداری و شورا را یکی می دانند، فکر نمی کنید درست به همین علت کارها شورای پنجم جهت مردم قابل قبول نیست؟

اگر کارها شهردار را به پای ما می گذارند، ما مسئولیت کارها آقای افشانی می پذیریم. چراکه بالاخره ایشان را ما گزینش کردیم، البته آقای افشانی وقت و انرژی خوبی گذاشته و عملگرا هستند، باید به ایشان وقت داد. صحبت هایی که در خصوص انتصابات ایشان مطرح می شود زیاد جوسازی است و همه اقشار و استان ها در شهرداری حضور دارند.

در شورای شهر فقط ۲۱ نفر هستیم و مدام درحال پایش یکدیگریم. ما مسئله پایش نداریم. شما هم دلواپس نباشید

لیستی در اینترنت راجع به ارتباطات خانوادگی بعضی اعضای شورا و بعضی از مقامات عالیرتبه شهرداری منتشر شده. آیا هیئت نظارت بر کارها نمایندگان شورا را جهت پیگیری به مسایلی از این دست راه اندازی نمی کنید؟

ما در شورای شهر فقط ۲۱ نفر هستیم و مدام درحال پایش یکدیگریم. ما ۲۱ نفر همواره باهم بوده و مدام یکدیگر را پایش می کنیم ولی نمایندگان مجلس تعدادشان بسیار زیاد هست، ما مسئله پایش نداریم و شما دلواپس آن نباشید. خبرنگاران مدام ناظر بر عملکرد اعضا هستند.

با رسیدن به دوران انتخابات هیئت رئیسه آیا تغییری در ترکیب هیئت رئیسه صورت خواهد گرفت؟

نظر اعضای شورا محترم هست. ما انسجام خوبی داریم و نمایندگانی که می خواهند کاندیدا شوند، به زودی اعلام آمادگی خواهند کرد.

آیا شما به عنوان مدیر شورا بازهم کاندیدا خواهید شد؟

اگر شما اجازه دهید، بله. انشالله، از خبرنگاران، هم نظرخواهی می کنیم (با خنده).

چگونه می خواهید شعار شفافیت شورای پنجم را محقق کنید و چه اقداماتی در این خصوص انجام داده اید؟

این مساله ابعاد مختلفی دارد، یک بعد شفافیت در بحث بودجه هست. بودجه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران سه بخش کلی دارد، یک سوم بودجه به حقوق و دستمزد تخصیص داده شده است دارد، یکسوم به نگهداشت و یک سوم آن به پروژه های عمرانی تخصیص داده شده است دارد. اگر ۴۰۰۰ میلیارد تومان بودجه غیرنقدی احصا شود، می توانیم پروژه های عمرانی را پیش ببریم. ولی سال گذشته به علت بحث مبارزه با فساد و ممنوعیت هولوگرام ها، شهرداری نتوانست از بودجه غیرنقدی استفاده کنند.

بخش دیگری از بودجه به قراردادهای شهرداری با پیمانکاران بازمی گردد. در جهت ایجاد شفافیت، سامانه ای تحت عنوان براق به همت زن بهاره آروین جهت انتشار قراردادهای بالای یک میلیارد بارگذاری شده است است و مردم و رسانه ها می توانند جهت اطلاعات زیاد به این سامانه مراجعه کنند.

میزان درخواست رشوه در شهرداری کم کردن یافته است

چرا میزان فساد و درخواست رشوه در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران آمار بسیار بالایی دارد؟

بعضا عنوان دریافت رشوه از سوی کارکنان شهرداری مطرح می شود، این موارد می تواند اتفاق بیفتد که البته همه باید مراقب باشند که رخ ندهد. البته به تازگی میزان درخواست رشوه به علت آنکه شهرداری کاملا مطابق طرح تفضیلی اقدام می کند، پایین آمده هست. از سوی دیگر با منع صدور هولوگرام و عدم تحقق بودجه غیرنقدی که زمینه ساز جدی فساد بود، میزان تخلف کم کردن یافته هست. به علت کم کردن گردش مالی، خود به خود فساد نیز کم شده است است.

در صورت اجرای پروژ های بزرگ یا اتمام ساخت مترو با مسئله مواجه خواهیم شد

پرداخت حقوق کارمندان و هزینه نگهداشت شهر منوط به استمرار ساخت و سازهاست

باتوجه به بحران های مالی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران آیا شهرداری می تواند در جهت درآمدزایی، دست از شهرفروشی بردارد؟

اگر در حوزه ساخت و ساز با رکود مواجه نشویم، شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت پرداخت حقوق کارمندان و هزینه نگهداشت شهر مشکلی نخواهد داشت. یعنی شهر می تواند هزینه های داخلی خود را تامین کند. ولی اگر شهرداری بخواهد پروژه های بزرگ را به اجرا برساند یا در خصوص اتمام مترو گام بردارد، دچار مسئله خواهد شد.

ما از ابزارهای متفاوتی همچون؛ اوراق مشارکت، استفاده از فاینانس های بین المللی، و سرمایه گذاری بخش شخصی می توانیم منابع مالی پروژه های بزرگ را تامین کنیم و این امر هم به تلاش های شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران بازمی گردد. البته موانعی سر راه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد که نمی تواند از این ابزار استفاده کند. یکی از موانع بدهی های بانکی شهرداری هست. اگر شما به بانکی بدهی داشته باشید براساس قانون، باقی بانک ها جهت شما اوراق همکاری صادر نمی کنند، در نتیجه اوراق همکاری دچار مسئله می شود. در این شرایط مجبور هستیم از طریق وزارت اقتصاد، شورای پول و اعتبار به رغم داشتن بدهی، بانک ها را مجاب کنیم توانایی فروش اوراق همکاری را جهت شما ایجاد کنند و این وظیفه مدیریت شهری است.

بدهی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران زیاد است و کمک مسئولان دولتی را می طلبد. باید پرسشها شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در هیئت دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و جلسه شورای بانک ها و شورای پول واعتبار مطرح شود تا بتوانند با دستور مساعد از آنها عبور کنیم

از سوی دیگر بانک ها هم براساس مصوبات نمی توانند به بدهکاران بانکی، وامی تخصیص داده شده است دهند، البته این مساله هم جهت خود راه حل دارد. می توان بدهی را تقسیط کرده و بعد از پرداخت نخستین قسط دیگر بدهکار معوق بانکی محسوب نمی شویم و بانک می تواند دوباره با ما کار کند. ولی از آنجا که بدهی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران زیاد است کمک مسئولان دولتی را می طلبد و باید پرسشها شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در هیئت دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و جلسه شورای بانک ها و شورای پول و اعتبار مطرح شود تا بتوانند با دستور مساعد از آنها عبور کنیم. این تلاش ها به عهده آقای افشانی است و امیدوار هستم که این پرسشها ساماندهی شود. آقای نجفی مدت کوتاهی شهر را سامان داد و به دلایل متفاوت ناگزیر به استعفا شد و شهردار تازه دو ماه است که گزینش شده است و در حال احصای این موارد است.

ایلنا

واژه های کلیدی: ایران | شهرداری | شورای شهر | مجلس شورای اسلامی | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs